Projectkameleon | kantoorverbouwing

Kantoor verbouwen? Kies voor een ervaren projectcoördinator

Voor een succesvolle verbouwing van je bedrijfspand

Ga je binnenkort je kantoor verbouwen, maar heb je géén idee hoe je dat in goede banen gaat leiden en hoe je je medewerkers mee kunt nemen in het proces? Het inhuren van een ervaren projectcoördinator zorgt voor een efficiënt en georganiseerd verloop van de verbouwing. Hierdoor blijft de kwaliteit van zowel het project als de dagelijkse werkzaamheden van de medewerkers gewaarborgd.

De uitdagingen van een kantoor verbouwen

Een kantoor herinrichten of verbouwen is nooit een kleine klus; het brengt ontzettend veel uitdagingen met zich mee. Denk bijvoorbeeld aan het contact met de aannemers en leveranciers, het bepalen van een realistische tijdlijn, het beheren van het budget en het minimaliseren van de impact op de werkomgeving. Ook is het voor veel organisaties verleidelijk om te denken dat iemand intern dit project ‘er wel even bij kan doen’. Dus wil je het project laten slagen binnen de tijd, het budget én met medewerking van je medewerkers? Ik ga je helpen!

Verbouwen zonder zorgen

Met de juiste expertise en bakken vol ervaring zorg ik ervoor dat het verbouwingsproject soepel verloopt. Alle aspecten, zoals planning, budgetbeheer, de communicatie met de aannemer en kwaliteitscontrole worden op de juiste manier afgehandeld. Ik ontzorg je op alle vlakken!

  • Ik denk actief mee met de architect en heb oog voor zowel het esthetische als het praktische aspect van het project.
  • Ik zorg voor een goede afstemming tussen leveranciers, zodat de planning nauwgezet wordt gevolgd en alle puntjes op de i worden gezet.
  • Ik onderhoud contacten met alle (onder) aannemers, waardoor jij kostbare tijd bespaart.
  • Loopt het project niet volgens planning, dan grijp ik direct in om evt. problemen op te lossen.
  • Dankzij mijn vermogen om effectief te communiceren met alle betrokken partijen, heerst er een prettige sfeer gedurende het hele project.

Vergeet de medewerker niet!

Ook voor de medewerkers is een verbouwing van het bedrijf een ingrijpende gebeurtenis. Het leidt vaak tot veranderingen in hun dagelijkse werkplek, routines en werkomgeving. Daarom is het belangrijk om de medewerkers goed te betrekken. Ik neem de ze mee in het verbouwingsproces, waardoor de overgang minder ingrijpend wordt. Door open te staan voor al hun vragen, en door duidelijk te communiceren over de voordelen en het doel van de verbouwing, probeer ik eventuele weerstand te begrijpen en weg te nemen.

Efficiënte en succesvolle verbouwing van je kantoor

Door een ervaren projectcoördinator in te schakelen, kunnen alle medewerkers zich concentreren op hun eigen taken zonder overbelast te raken. Het inhuren van een professional met de juiste ervaring en expertise zorgt ervoor dat de verbouwing soepel verloopt. En dat geeft je gemoedsrust, wetende dat het verbouwingsproject in goede handen is en dat het efficiënt, zo snel mogelijk én succesvol wordt uitgevoerd.

Een andere projectuitdaging?

Heb je een ander project waar ik je bij kan helpen? Ga je binnenkort verhuizen met het bedrijf of heb je een migratieproject? Ook dan kan ik je project leiden!

Den-Haag-Mobiel-Tenzij

"Het is voor een projectteam altijd fijn als er mensen zijn die een project snappen. Het is een grote plus als je iemand hebt die de handen uit de mouwen steekt, direct en toegankelijk is. Al deze eigenschappen heb ik mogen ervaren bij Barbara met wie ik het 'Mobiel - Tenzij' project heb uitgevoerd bij de Gemeente Den Haag. Zoals de tekst hierboven bevestigt, is dit project naar volle tevredenheid afgerond."

Hans van der Starre 
Gemeente Den Haag

Spreekkamer HW Wonen Oud-Beijerland

"Energiek en enthousiast" zijn de woorden die als eerste bij mij opkomen als ik Barbara omschrijf.
Zij heeft een mooie start gegeven aan de interne verbouwing van het pand van HW Wonen in Oud-Beijerland. Zij heeft de coördinatie uitgevoerd om ons pand een nieuwe en frisse uitstraling te geven. Met haar betrokkenheid en professionele begeleiding heeft zij bijgedragen aan dit belangrijke project voor HW Wonen. Zeker in een tijd waar een prettige werkomgeving van groot belang is.
Barbara heeft met haar manier van communiceren ons en het Team facilitair goed geholpen.

Natuurlijk was het af en toe spannend en stond de planning stevig onder druk, maar met haar spontane benadering zorgde zij altijd voor een lach waardoor we verder konden.
Barbara is een mooie toevoeging aan een team en kan in korte tijd zorgen voor het op de rails krijgen van de coördinatie van een project.

Dennis Lausberg 
Directeur-bestuurder HW Wonen

Project kick-off

een goede projectstart met alle teamleden

Een goed begin is het halve werk. Tijdens de kick-off stel ik – op basis van kwaliteiten – een krachtig projectteam samen. Ik zet alle poppetjes op de juiste plek voor een goede basis. Dit doe ik zodat iedereen optimaal kan presteren, alle neuzen dezelfde kant op wijzen en het project op tijd en binnen het gestelde budget opgeleverd kan worden.

Project step-up

projectcoördinatie met doelen en resultaat

Aan de slag! Ik deel het project op in hapklare stukken, oftewel in fases. Per fase wordt er een doel bepaald, dat aan het eind van de fase voltooid moet zijn. Dit geeft ons tevens de ruimte voor een evaluatiemoment per fase. Gedurende de looptijd van het project blijf ik ten alle tijden betrokken als lid van het team.

Project cool down

afronding met taakverdeling na project

Natuurlijk laat ik je aan het einde van het project niet zomaar los, want hier begint het echte werk pas! Om het (verander)proces in goede banen te leiden maak ik een duidelijke taakverdeling. Zo zorgen we er samen voor dat het proces landt en omarmd wordt door de gehele organisatie.

Project check-up

controle of het werkt en optimaal verloopt

Na afronding van een traject check ik áltijd of het loopt zoals gewenst en of het proces al geland is. Loop je tegen dingen aan? Zijn er bepaalde blokkades? Heb je mijn hulp nog nodig? In de project check-up wordt alles gefinetuned wat we in de vorige fases op touw hebben gezet. Zie het als nazorg vanuit mijn rol als projectcoördinator.